Θέαμα (Ορισμός): εικόνα αντικειμένων ή γεγονότων που βλέπει μπροστά του ο παρατηρητής ή θεατής, ικανή να προξενήσει συναισθηματικές αντιδράσεις (ορισμός). Ποια όμως είναι η εικόνα που μπορεί πραγματικά να προκαλέσει τέτοιου είδους αντιδράσεις; Πώς επιτυγχάνονται βαθιές συγκινησιακές καταστάσεις προερχόμενες από χαρά ή λύπη; Ερωτήματα που σε περίοδο κρίσης αξιών και θεσμών φαίνεται να χάνουν την ισχύ τους και ως ύστατη ελπίδα να απομένει η αλήθεια που με την ωμή απεικόνισή της αποτελεί τον φωτεινό δάσκαλο...


Η θεατρική ομάδα ΘΕ.ΑΜ.Α. (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία) αποτελεί τη μοναδική επαγγελματική ομάδα θεάτρου για άτομα με αναπηρία στην κύρια σύνθεσή της. Απευθύνεται σε άτομα με και χωρίς αναπηρία και με την παράλληλη λειτουργία θεατρικού εργαστηρίου φιλοδοξεί στην ίδρυση της πρώτης Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης για άτομα με και χωρίς αναπηρία καθώς συνέβαλε στην άρση της προϋπόθεσης της αρτιμέλειας (ΠΔ 370/1983, Άρθρο 8, γ παρ.) ως βασικό κριτήριο που είχε θεσπίσει το Υπουργείο Πολιτισμού για την εισαγωγή στις Ανώτερες Σχολές Δραματικής Τέχνης. Τα ΑμεΑ ξεπερνούν το 9 % του πληθυσμού της χώρας μας και σίγουρα ως μέλη της κοινωνίας μας έχουν ίσες υποχρεώσεις και ίσα δικαιώματα. Δικαίωμα ακόμα και στο να γίνουν επαγγελματίες ηθοποιοί κάτι που στις περισσότερες αναπτυγμένες χώρες του εξωτερικού είναι γεγονός. Το ΘΕ.ΑΜ.Α. (μέλος της Κίνησης Καλλιτεχνών με Αναπηρία) αγωνίζεται για την καθολική προσβασιμότητα στην Τέχνη.

Εμπνευστής της ιδέας και υπεύθυνος της θεατρικής ομάδας είναι ο Βασίλης Οικονόμου (Ηθοποιός ΑμεΑ - Σκηνοθέτης) που ο ίδιος αγνοώντας τον κανόνα περί αρτιμέλειας έδωσε πριν χρόνια το παρόν στις εισαγωγικές εξετάσεις Ανώτερων Σχολών της Δραματικής Τέχνης του Υπουργείου Πολιτισμού και με την επιτυχία του έδωσε συνέβαλε γόνιμα στην αμφισβήτηση και τελικά άρση αυτού του κανονισμού (Φεβρουάριος 2017) και συνεχίζει στο παρόν με μια αξιόλογη έως τώρα διαδρομή στα θεατρικά δρώμενα.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συμμετοχή στα τμήματα του εργαστηρίου ατόμων μη ΑμεΑ (σε ποσοστό έως 30%) προωθώντας με τον τρόπο αυτό την ομαλή ένταξη προς τη κοινωνική συμμετοχή και ταυτόχρονα την παιδαγωγικά ορθή μέθοδο θεατρικής διδασκαλίας και αγωγής.